TETIBA JER......


ermm... dah tgh mlm rupanya.. xsedar lak aku.. dari td dok tgv cite cartoon.
skrg ni aku rasa ada semangat baru dlm diri aku. aku tak tau dari mn dtgnyer semngt tu. tp aku tau, aku dapat rasa. mungkin dlm bln puasa aku akan bertukar kerjaya yg aku rasa agak best dah mmg cite2 aku pun. tp tgklah mcmn.. akan aku cuba untuk majukan diri aku sendir. hati aku yg kering telah kembali berfungsi seperti sedia kala. aku xperlu lg utk bersedih, kecewa, geram dan mcm2 lagi perasaan yg tak patut aku luahkan kat sini.
tetiba aku teringt kat arwah kakak aku. seorg wanita yg tak pernah jemu menegur aku dari aku kecik sampai besar. pengorbanan beliau sgt besar dlm diri aku. segala susah senang dan keperitan hidupnya, semua tu aku tau. tp, aku rasa sedikit kesal.. kalau aku tau umurnya tak panjang, akan aku kerahkan seluruh hati aku dan meluahkan padanya betapa kami sekeluarga amat menyayanginyer. akan aku turuti segala nasihatnya dan sedaya upaya m'hiburkan hatinya. tp itulah kuasa Allah, hanya dia yg mengetahui bile nyawa kite akan diangkat. beliau telah menderita penyakit yg tidak dpt dikesan semenjak 3 tahun yg lalu. hanya sebulan seblm pemergiaannya barulah doktor dapat mengesahkan yg beliau mengidap barah usus. masih segar dalam ingtn aku... jam menunjukkan pukul 4 ptg, aku baru sampai ke wad selepas mengambil ayah aku di gombak(rumah abg aku). aku melihat suasana secara tiba2 suram. abg ipar aku menangis di bahu ibunya. ayh aku tdk dpt menahan air mata. tp aku masih bingung. rupa2nya, doktor memberi tahu abg iparku(suami) bahawa, kakak sedang nazak. doktor memberi pilihan samada untuk m'biarkan dia ,eninggal dihospital atau dirumah. hanya tuhan saja yg tahu perasaanku waktu itu. dialah satu-satunya kakak dan ibu bg aku setelah mak aku meninggalkan aku semasa umur aku 5 tahun lg. aku terus berlari ketandas dan menangis aku sendirian. aku seperti tidak dpt menerima kenyataan. namun, tiada siapa dpt menahan takdir Allah. tepat jam 9.15 mlm, almarhumah telah pergi mengadap Tuhan dgn aman.. aku dan keluarga redha pemergian beliau yg telah lama menderita. suami da anaknya yg berumur 8 tahun menangis semahu-mahunya. ermmm.... "Ya Allah, kau ampunkanlah segala dosa2 kakakku, kau tempatkanlah beliau disisi org2 yang beriman, aku redha beliau org yg pertama dpt bertemu ibu kami disana. Aminn"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan